سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: سه شنبه 102 اسفند 29

پالایشگاه

خبرگزاری خور نیوز: مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: پالایشگاه نفت اصفهان از منظر تنوع تولید محصولات با ظرفیت 375 هزار بشکه در روز به جایگاه اول کشوری دست یافت.

منوچهر آقان‍ژاد در گفتگو با خبرنگار خور نیوز در اصفهان افزود:‌ در حال حاضر فرآورش متوسط روزانه پالایشگاه، 375 هزار بشکه نفت خام است.
وی بیان داشت: پالایشگاه نفت اصفهان در میان نه پالایشگاه ایران از نظر ظرفیت بعد از پالایشگاه آبادان قرار گرفته است.
مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان خاطرنشان کرد: هم اکنون طرح‌های توسعه و بهینه‌سازی شرکت با مشارکت چند شرکت خارجی در دست اجراست که با اتمام این طرح‌ها، تولیدات محصولات استراتژیک این شرکت از نظر کمی و کیفی افزایش خواهد یافت.
وی تصریح کرد: سهام این شرکت به عنوان بهره‌ورترین شرکت پالایشی در سازمان بورس اوراق بهادار عرضه شده است.
آقانژاد اظهار داشت: نظام پیشنهادی شرکت پالایش نفت اصفهان در بین تمام شرکت‌های پالایشی، پخش،‌ خطوط لوله، مخابرات و ستاد رتبه اول را به دست آورد.
وی گفت:‌ شرکت‌ها براساس سه شاخص نرخ‌های پیشنهاد،‌ مشارکت و سود و صرفه‌جویی اقتصادی مقایسه شده‌اند که در نتیجه‌گیری به ترتیب، شرکت‌های پالایش نفت اصفهان،‌ تهران و بندرعباس مقام اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند.
وی افزود: شرکت پالایش نفت اصفهان در شش ماهه اول امسال با وجود یک‌هزار و 209 پرسنل،‌ 5 هزار و 291 پیشنهاد داشته که این تعداد نشان دهنده نرخ 100 درصدی مشارکت این پالایشگاه است.
وی سود و صرفه جویی حاصله از پیشنهادها را 20 میلیارد و 186 میلیون و 691 هزار و 579 ریال اعلام کرد و اظهار داشت: در مقایسه عملکرد شش ماهه اول امسال با شش ماهه اول سال گذشته نرخ مشارکت پالایشگاه اصفهان 100 درصد افزایش یافته است.


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در سه شنبه 87/7/30 و ساعت 1:25 عصر | نظرات دیگران()

جهاد

خبرگزاری خور نیوز: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: خشکسالی و سرمای شدید زمستان سال گذشته به 90 درصد نخیلات شهرستان خور و بیابانک اصفهان خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری خور نیوز از اصفهان، اصغر محسن‌زاده کرمانی ظهر امروز در نشست ویژه خبری احیا و بازسازی نخیلات شهرستان خور‌ و‌ بیابانک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیش از بروز پدیده سرمازدگی، 40 درصد ارقام درختان نخل منطقه خور‌ و ‌بیابانک از نوع مرغوب بوده است.
وی با اشاره به از بین رفتن درختان نخل منطقه خور‌ و ‌بیابانک اصفهان افزود: بعد از خسارات وارد شده به این منطقه بر اثر سرما و خشکسالی، طرح احیا و اصلاح نخیلات از اوایل انقلاب نیز مطرح بود به صورت جدی پیگیری شد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به تبدیل این تهدید به فرصت تصریح کرد: عملیات اصلاح و بازسازی نخیلات با هدف ایجاد تحول در نخل‌های منطقه و ایجاد انگیزه در نخل‌کاران موجب احیای 10 درصد این درختان شده است.
وی با تاکید بر جایگزین کردن 400 هکتار نخل به جای درختان از بین رفته بیان داشت: با جایگزین کردن درختان نخل با ارقام و مقاومت بالا به سرما و شرایط نا‌مساعد آب و خاک سعی در حفظ و احیای نخیلات، اقتصاد و توسعه جاذبه‌های گردشگری منطقه خور‌ و ‌بیابانک اصفهان شده است.
مدیر امور برنامه و بودجه سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز با اشاره به اعتبار طرح اصلاح و بازسازی نخیلات منطقه خور ‌و ‌بیابانک اصفهان اظهار داشت: مجموع اعتبارات این پروژه 50 میلیارد ریال است.
گودرز صادقی با اشاره به منابع تامین اعتبارات این طرح افزود: 20 میلیارد ریال از منابع این پروژه از محل اعتبارات سرمایه‌ای استان و 30 میلیارد دیگر آن از محل اعتبارات تسهیلاتی تامین شده است.
وی به تفکیک اعتبارات تسهیلاتی در اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: از 30 میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی، 10 میلیارد ریال به صورت بلاعوض و 20 میلیارد ریال نیز به صورت وام به اجرای این طرح اختصاص یافته است.
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز با اشاره به نابودی 120 هکتار از نخلستان‌های خور در آتش‌سوزی‌های متعدد افزود: سازمان جهاد کشاورزی از نظر فنی و اجرایی توانایی تجهیز و بازسازی منطقه را دارد، اما اجرای سریع این برنامه اعتبارات و حمایت دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.
محمد نصراصفهانی تصریح کرد: مسئولان محلی خور و بیابانک باید در تعامل با سازمان جهاد کشاورزی، مردم منطقه را برای اجرای طرح بازسازی و اصلاح نخیلات منطقه آماده کنند.
وی حفظ نخلستان‌های خور و بیابانک را برای زندگی مردم منطقه ضروری دانست و بیان داشت: با توجه به نقش نخلستان‌ها در تعیین شرایط اقلیمی منطقه، با نابودی آنها تمام منطقه خور نابود خواهد شد.
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار داشت: با حفظ نخلستان‌ها علاوه بر ایجاد شرایط اقلیمی و زیست‌محیطی، اشتغال و ارتزاق مردم منطقه تأمین و از مهاجرت آنها به دیگر شهرها جلوگیری می‌شود.
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اعلام اینکه کار مطالعات و طراحی نخیلات منطقه خور تا 15 آبان ماه به اتمام می‌رسد خاطرنشان کرد: بهمن امسال نیز کار تجهیز این منطقه انجام و کشت نهال نخل از سوی اهالی منطقه از اسفند ماه آغاز می‌شود.


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در سه شنبه 87/7/30 و ساعت 1:18 عصر | نظرات دیگران()

خور

ششمین آتش سوزی بزرگ نخلستانهای "عروسان گلستان" در بخش خور و بیابانک اصفهان با تلاش آتش نشانی شهر خور مهار شد.

کارشناس خدمات ایمنی و آتش نشانی شهر خور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خور نیوز از وقوع ششمین آتش سوزی در نخلستانهای این بخش و مهار آن توسط آتش نشانی خبر داد.

"حسین خادمی" گفت: این حریق منجر به آتش گرفتن چهار هزار و 500اصله نخل و همچنین محصولات فصلی نظیر پنبه، آفتابگردان و جو در این منطقه شد که با اعزام نیروهای امداد به محل حادثه، مهار شد.

وی، علت آتش سوزی نخلستان‌های عروسان گلستان بخش خور و بیابانک را تراکم بسیار زیاد نخلستان و خشک بودن آنها اعلام کرد.

منطقه کویری خور و بیابانک در فاصله 420کیلومتری شرق‌مرکز استان اصفهان قرارداد.


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در سه شنبه 87/7/30 و ساعت 12:50 عصر | نظرات دیگران()

خادمان امام رضا (ع) برای سومین سال متوالی میهمان مردم شهیدپرور اصفهان هستند .

به گزارش خور نیوز ازاصفهان خبرنگاران این میهمانی به دعوت هیئت های مذهبی اصفهان به مناسبت فرارسیدن ایام ولادت امام رضا (ع) و با همکاری آستان قدس رضوی انجام می شود .
به گفته حاج فضل الله علی خواصی رئیس هیئت فاطمیه احمد آباد امسال سومین سال متوالی است که حدود 100 نفر از خادمان امام رضا (ع) به منظور تفریح، تبرک و بازدید از اماکن مذهبی و تاریخی به مدت دو روز از ظهر امروز میهمان مردم و هیئت مذهبی استان اصفهان هستند .
وی افزود: برنامه های مختلفی برای دو روز اقامت خادمین امام رضا (ع) در اصفهان تدارک دیده شده است از جمله مراسم شترکشان و میهمانی ظهر امروز است که به مناسبت ورود خادمان محترم انجام می شود .
گفتنی است این هیئت اعزامی از آستان قدس رضوی قبل از ورود به اصفهان به مدت دو روز از شیراز بازدید کردند .


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در سه شنبه 87/7/30 و ساعت 12:46 عصر | نظرات دیگران()

زائر سرای امام زاده سید داوود خوربا هزینه ای بالغ بر 200 میلیون تومان آماده بهره برداری است.
به گزارش خور نیوز :احداث این طرح که شامل رستوران ، سرویس بهداشتی ، مهمانسرا و فضای سبز است از 5 سال پیش آغاز و هم اکنون آماده بهره برداری است .
گفتنی است هزینه احداث این استراحتگاه توسط افراد خیر و نذورات زائران امام زاده سید داوود و امام رضا (ع) تأمین شده است .
یادآوری می شود 250 میلیون تومان برای آزاد سازی زمین های اطراف امامزاده هزینه شده است.

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در سه شنبه 87/7/30 و ساعت 12:45 عصر | نظرات دیگران()

خور نیوز به عنوان بزرگترین خبر گزاری بخش خوروبیابانک معرفی شد

تبریک می گوییم


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در سه شنبه 87/7/23 و ساعت 7:19 عصر | نظرات دیگران()

اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی ایران طی نامه‌ای به ریاست جمهوری پیشنهاد شد.

به گزارش خور نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس انجمن مفاخر معماری ایران اظهار داشت: پیشنهاد انتخاب اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی ایران از سوی انجمن مفاخر معماری ایران به دولت گذشته ارائه شد ولی متأسفانه این موضوع از سوی دولتمردان وقت پیگیری نشد. علیرضا قهاری افزود: در نامه ارسالی به محمود احمدی نژاد، شهر تاریخی اصفهان با ارائه مستندات و گزارش‌های کامل به عنوان پایتخت فرهنگی کشور پیشنهاد داده شد. وی اظهار داشت: با توجه به این که شهر تاریخی اصفهان با بیش از 400 سال به عنوان پایتخت ایران شناخته شده بنابراین توجه به انتخاب این شهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. رئیس انجمن مفاخر معماری ایران با اشاره به نامه ارائه شده به دفتر ریاست جمهوری تصریح کرد: در این نامه قید شده که انتخاب یک شهر تاریخی به عنوان پایتخت فرهنگی کشور امری لازم و ضروری به نظر می‌رسد. قهاری با بیان این که هم اکنون در کشورهایی مانند روسیه شهر سن پترزبورگ و در ایتالیا شهر فلورانس به عنوان پایتخت فرهنگی این کشورها انتخاب شده اند تصریح کرد: بنابراین انتخاب پایتخت فرهنگی برای کشوری با غنای تمدنی و فرهنگی چند هزار ساله امری لازم و ضروری به نظر می‌رسد. وی اضافه کرد: در حالی که کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس نمایشگاه‌های فرهنگی متعددی برگزار کرده و به عنوان پایتخت فرهنگی خاورمیانه معروف شده اند لزوم انتخاب این پایتخت فرهنگی بیش از پیش احساس می‌شود. رئیس انجمن مفاخر معماری ایران در ادامه تأکید کرد: انتخاب یک شهر به عنوان پایتخت فرهنگی منجر به تلاقی فرهنگ و اقوام مختلف کشور خواهد شد. وی در پایان افزود: در حال حاضر برنامه انتخاب شهر اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی ایران یکی از برنامه های انجمن مفاخر معماری ایران است که به طور جدی پیگیری می‌شود.


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در جمعه 87/7/19 و ساعت 4:51 عصر | نظرات دیگران()

خورنیوز مخاطبان خور نیوز سلام

به زودی با مهمترین اخبار ایران،استان اصفهان،شهرستان نایین وبخش خوروبیابانک مهمان صفحه های رنگی رایانه های شما خواهیم بود

منتظرمان باشید

ایزدی

جیمیل ارسال خبر های شما برای ما

khoornews@gmail.com

اینم آدرس اینجا

ماروبه دوستانتون معرفی کنید

www.khoornews.parsiblog.com

 دوست داشتین میتونید تماس بگیرید

          09132690962  

 

فعلا  بای


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در جمعه 87/7/12 و ساعت 6:39 عصر | نظرات دیگران()

افشین قطبیخبرگزاری خورنیوز: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در این مسابقه استقلالی‌ها فقط به فکر دفاع کردن بودند.

به گزارش خبرگزاری خورنیوز، افشین قطبی پس از تساوی یک بر یک در سرخابی 65 اظهار داشت: قبل از هر چیزی باید از هواداران و خبرنگاران تشکر کنم. دوباره از اصحاب رسانه عذرخواهی می‌کنم و از هواداران سپاسگزارم که یک هفته پر استرس را پشت سر گذاشتند.
وی ادامه داد: به استقلال تبریک می‌گویم چون به هدفش رسید. آنها خیلی تدافعی و بسته بازی می‌کردند. فقط چشم به ضد حملات داشتند و به جرات می‌گویم فقط برای چند لحظه به فکر حمله به سوی دروازه پرسپولیس بودند.
سرمربی پرسپولیس گفت: در دربی 65 تمرکزمان خیلی عالی بود. فوتبال همین است. گاهی تیم ها فرصت های بسیاری زیادی دارند؛ اما ضرباتشان به گل تبدیل نمی‌شود. علی کریمی در یک صحنه پس از جا گذاشتن مدافعان حریف، یکی از بهترین حرکات لیگ را رقم زد؛ اگرچه توپ به بیرون رفت. توره نیز یک فرصت تک به تک را از دست داد.
قطبی اظهار داشت: استقلال پس از آنکه گل خورد، فضا را روی برنامه های تاکتیکی پرسپولیس بست. هرچند فشار لازم را روی دروازه‌شان آوردیم؛ اما برنامه های تاکتیکی استقلال طبق خواسته هواداران این تیم بود چون دوست داشتند نتیجه را حفظ کنند.
وی راجع به گلزن تیمش خاطر نشان ساخت: کریمی و حتی کریم باقری نشان دادند که بازیکنان بزرگی هستند. کریمی با به ثمر رساندن گل، نشان داد یک فوتبالیست کاملا بین المللی است و باید دوباره در اروپا بازی کند. وی آنقدر مهارت دارد که هنگام دربیل زدن هر ببینده ای احساس می‌کند توپ را در جورابش گذاشته و بازیکنان را جا می‌گذارد. وی زیدان فوتبال ایران است.
قطبی گفت: با این کادر فنی و با این نفرات، قول قهرمانی می‌دهم چون واقعا تیم بسیار خوبی داریم.
سرمربی پرسپولیس با اشاره به عملکرد مهاجم برزیلی، عنوان کرد: دیکارمو با ورودش به میدان تلاش خود را انجام داد. در حالی که یک بر صفر عقب بودیم و بازی در وضعیت سختی بود، به میدان آمد؛ اما از بازی او راضی نیستم. باید از محمد منصوری نیز تشکر کنم چون روی گل تاثیرگذار بود.


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در جمعه 87/7/12 و ساعت 5:55 عصر | نظرات دیگران()

شهرآورد65شصت و پنجمین دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران عصر جمعه با نتیجه تساوی خاتمه یافت.

در این دیدار که از هفته نهم لیگ برتر باشگاه ایران و در حضور 100 هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد دو تیم در پایان 90 دقیقه تلاش به نتیجه تساوی یک بر یک دست یافتند.
گل های این بازی را "آرش برهانی"‌ در دقیقه 46 برای تیم استقلال و " علی کریمی"‌ در دقیقه 87 برای تیم پرسپولیس به ثمر رساندند.
اسامی بازیکنان دو تیم به شرح ذیل بود :‌
تیم پرسپولیس : مهدی واعظی، مجتبی شیری (دی کارمو از دقیقه 55)‌،سپهر حیدری، فرانک آتسو (ایوان پترویچ از دقیقه 70)‌، علیرضا محمد،پژمان نوری، مازیار زارع،علی کریمی،علیرضا نیکبخت واحدی (محمد منصوری از دقیقه 82) ،کریم باقری و ابراهیم توره
تیم استقلال تهران : وحید طالب لو، پیروز قربانی، پژمان منتظری، خسرو حیدری، هادی شکوری، هاشم بیک زاده (‌ مهدی امیر آبادی از دقیقه 46)‌ ، حسین کاظمی، مجتبی جباری (یدالله اکبری از دقیقه 73) ، جان واریو، آرش برهانی و سیاوش اکبرپور (‌ بیژن کوشکی از دقیقه 65)‌


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در جمعه 87/7/12 و ساعت 5:45 عصر | نظرات دیگران()
   1   2      >
درباره خودم

خورنیوز
مدیر وبلاگ : رسول ایزدی[517]
نویسندگان وبلاگ :
محسن فیروزی (@)[4]


www.khoornews.com

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 15
بازدید دیروز: 3
مجموع بازدیدها: 472195
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
خبر نامه