سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: سه شنبه 102 اسفند 29

خورنیوز:واژه یلدا سریانی و به معنی ولادت است. ولادت خورشید ( مهر، میترا ) و رومیان آن را اتالیس انویکتوس یعنی روز تولد ( مهر ) شکست ناپذیر نامند. 

  بنابر باور پیشینیان، در پایان این شب دراز، که اهریمنی و نامبارکش می دانستند ( و می دانند )، تاریکی شکست می خورد، روشنایی پیروز و خورشید زاده می شود و روزها رو به بلندی می نهد، و : « ... نام این روز میلاد اکبر است، مقصود از آن انقلاب شتوی است. گویند در این روز نور از حد نقصان به حد زیادت خارج می شود، و آدمیان نشو و نما آغاز می کنند و "پری" ها به ذبول و فنا روی می آورند. »

زایش خورشید و آغاز دی را، آیین ها و فرهنگ های بسیاری از سرزمین های کهن آغاز سال قرار دادند، به شگون روزی که خورشید از چنگ شب های اهریمنی نجات می یافت و روزی مقدس برای مهر پرستان بود. 

ادامه داستان یلدا...

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در شنبه 87/9/30 و ساعت 5:59 عصر | نظرات دیگران()

خورنیوز:قیمت پرتقال در بازار مناسب است اما نارنگی‌ طی یکی دو هفته اخیر با 20 درصد افزایش قیمت روبرو شده است.

شب یلدا برای مردم قطعا معنای خوبی دارد از دورهم‌نشینی و مهمانی و شب‌زنده داری تا تازه شدن دیدارها اما برای برخی دیگر فراهم آمدن یک بازار فصلی دیگر است برای سودجویی از مردم!

به گزارش خورنیوز، برای هر کدام از روزها و مناسبت‌های ملی و مذهبی که تقاضا برای یک کالای خاص زیاد می‌شود برنامه‌ریزی دارند و به صورت تغییر کاربری موقت یا دست‌فروشی سعی در حداکثر خالی کردن جیب مردم که در این روزها اتفاقا چندان اهمیتی به قیمت این کالاها نمی‌دهند دارند.

ادامه خبر...

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در شنبه 87/9/30 و ساعت 5:44 عصر | نظرات دیگران()

خورنیوز:یلدای بچه های محنت زده کوچه پس کوچه های نداری نه از جنس یلدایی است که مجریان خوش خنده تلویزیون کنار آتش و آجیل و میوه های درشت آبدار به تصویر می کشند. یلدای آنها دستهای خالی پدری است بیمار و زحمتکش...

مریم شب یلدا را هم مثل شبهای دیگر خیلی زود به رختخواب رفت تا مبادا چهره شرمسار پدرش که مجبور است دست خالی به خانه بیاید را ببیند و بیشتر او را خجالت زده کند.
ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در شنبه 87/9/30 و ساعت 5:39 عصر | نظرات دیگران()

خورنیوز:ارایه سخنرانی‌های پژوهشی درباره ویژگی‌ها و اهمیت آیین‌های یلدا، ارایه مستندات ثبت ملی آیین‌های یلدا، اجرای نمایش‌های آیینی و موسیقی سنتی، تفأل به حافظ و شعر خوانی، از جمله برنامه‌های این مراسم است.


به گزارش خورنیوز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مراسم ثبت ملی آیین‌های شب یلدا در مراسمی با حضور شماری از مدعوین ویژه و شخصیت‌های فرهنگی برگزار می‌شود.
ادامه خبر...
 نوشته شده توسط رسول ایزدی در شنبه 87/9/30 و ساعت 5:36 عصر | نظرات دیگران()

خورنیوز: پیکر سه شهید گمنام جنگ تحمیلی روز دوشنبه شانزدهم دی ماه سال جاری در دانشگاه آزاد واحد نایین تشییع و تدفین می‌شود.

به گزارش خورنیوز از نایین، فرماندار شهرستان نایین صبح امروز در جلسه‌ای که به منظور هماهنگی دستگاه‌ها برای تشییع و تدفین پیکر شهدای گمنام در محل فرمانداری تشکیل شد، بر ضرورت حضور تمام مردم و مسئولان در این مراسم تاکید کرد و خواستار حضور پرشکوه هیئت‌های مذهبی در قالب هیئت‌های زنجیرزنی و سینه‌زنی شد.

ادامه خبر...

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در شنبه 87/9/30 و ساعت 2:7 عصر | نظرات دیگران()

خورنیوز: دبیر خانه مطبوعات و خبرنگاران اصفهان گفت: پرتاب کفش از سوی خبرنگار شیعه عراقی به بوش، نمایانگر محدودیت قلم و رسانه‌ها در عراق بود.


منصور گلناری امروز در اصفهان با اشاره به اینکه اقدام الزیدی به نوعی بیانگر کارایی ضعیف رسانه‌ها در اثبات حقانیت مردم در عراق بود،‌ افزود: اقدام این خبرنگار یک سبک اعتراض به محدودیت قلم خبرنگاران و رسانه‌ها در عراق بود.
ادامه خبر...
 نوشته شده توسط رسول ایزدی در شنبه 87/9/30 و ساعت 2:3 عصر | نظرات دیگران()

خور نیوز: معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: تونل زیرگذر شهید سردار آقاخانی (هشت بهشت ـ بزرگمهر) آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خورنیوز به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن افزود: براساس اطلاعیه‌های قبلی مبنی بر بهره‌برداری پیش از موعد تونل زیرگذر شهید آقاخانی در خیابان بزرگمهر، این پروژه بزرگ عمرانی ترافیکی هم‌اکنون آماده بهره‌برداری شده و طی چند روز آینده شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

ادامه خبر...

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در شنبه 87/9/30 و ساعت 1:56 عصر | نظرات دیگران()

خور نیوز:جلسه گرامیداشت سی‌امین یادمان مردانگی و غیوری شهرستان نایین برگزار شد.

 

به گزارش خورنیوز ،فرماندار شهرستان نایین ظهر امروز در جلسه گرامیداشت سی‌امین یادمان مردانگی و غیوری این شهرستان با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی مدون و منسجم برای ایام دهه فجر توسط هر یک از دستگاه‌های مربوطه اظهار داشت: با گذشت سه دهه از ایام پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و آغاز دهه چهارم مهم‌ترین وظیفه هر دستگاه ارائه عملکرد و دستاوردهای نظام مقدس اسلامی و انتقال آن به نسل جدید است.

ادامه خبر...

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در جمعه 87/9/29 و ساعت 5:33 عصر | نظرات دیگران()

خورنیوز:تیم ملی فوتبال ایران در تازه ترین رده بندی فیفا در مکان چهل وسوم جهان جای گرفت. 


به گزارش خور نیوز،در رده بندی ماه دسامبر فیفا تیم ایران با یک پله صعود در رتبه چهل و سوم جهان ایستاد.ایران در رده بندی تیم های آسیایی با یک پله سقوط پس از تیم های استرالیا،ژاپن و کره جنوبی در مکان چهارم قرار گرفت.
در این رده بندی اسپانیا همچون گذشته در رده اول ایستاده و تیم های آلمان، هلند، ایتالیا و برزیل در رتبه های بعدی قرار دارند.

رده بندی 10 تیم فوتبال برتر جهان در دسامبر 2008:

ادامه خبر...

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در جمعه 87/9/29 و ساعت 4:21 عصر | نظرات دیگران()

خورنیوز:نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: خبرنگار عراقی با پرتاب کفش خود به سوی بوش، عمل حضرت ابراهیم (ع) که در رمی جمرات به شیطان سنگ‌پرتاب کرد را انجام داد.

 

به گزارش خور نیوز ، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به حمایت بیشتر مردم کشور‌های دنیا و جهان اسلام از اقدام شجاعانه خبرنگار شیعه عراقی افزود: این حمایت نمایانگر این بود که این اقدام و اعتراض از سوی جهان اسلام انجام شده است.

ادامه خبر...

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در جمعه 87/9/29 و ساعت 4:16 عصر | نظرات دیگران()
   1   2   3   4   5      >
درباره خودم

خورنیوز
مدیر وبلاگ : رسول ایزدی[517]
نویسندگان وبلاگ :
محسن فیروزی (@)[4]


www.khoornews.com

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 25
بازدید دیروز: 3
مجموع بازدیدها: 472205
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
خبر نامه