سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: جمعه 103 فروردین 31

قیصرامین پور

خورنیوز:در آستانه سالروز درگذشت قیصر امین‌پور، شورای نامگذاری شاهین‌شهر پیشنهاد نام این شاعر معاصر روی یکی از خیابان‌های این شهر را تصویب کرد.

منبع :فارس

به گزارش خورنیوز به دنبال درخواست اهالی خیابان پارس فاستون شاهین‌شهر مبنی بر تغییر نام این خیابان، موضوع در هشتمین جلسه شورای نامگذاری شاهین‌شهر مطرح شد و با توجه به همزمانی این تصمیم با سالروز درگذشت قیصر امین‌پور این خیابان به نام این شاعر معاصر تغییر یافت.
شاهین‌شهر از معدود شهرهای کشورمان است که تقریبا تمام خیابان‌ها و کوچه‌هایش به نام شاعران، ادیبان و دانشمندان نامی ایران مزین است که از آن جمله می‌توان به خیابان‌های فردوسی، سعدی، رازی، حافظ ، عطار، جامی، نظامی، فرخی، پروین اعتصامی، شهریار، دهخدا، استاد معین و اقبال لاهوری اشاره کرد. ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در چهارشنبه 88/8/6 و ساعت 3:18 عصر | نظرات دیگران()

 تاتتر

 خورنیوز: پنجمین همایش تئاتر فلاورجان به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار می‌شود.

منبع :فارس

به گزارش خورنیوز  پنجمین همایش تئاتر فلاورجان به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان از سوم تا هشتم آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.
نمایش‌های «ضربه بر ناقوس»، «یادنامه زریران»، «دندان‌های شیری»، «شب و گربه و زیر طاقی»، «پیف پاف»، «بز باهوش و کلاغ لانه به دوش» نمایش‌هایی هستند که همه روزه در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فلاورجان روی صحنه می‌رود.
این همایش با همکاری انجمن نمایش فلاورجان برگزار می‌شود.
همچنین این نمایش‌ها همزمان با برگزاری همایش، همه روزه با حضور کارشناسان نقد و بررسی می‌شود.
همچنین آیین اختتامیه این همایش هشتم آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

 


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در چهارشنبه 88/8/6 و ساعت 3:15 عصر | نظرات دیگران()

فرمانداری نایین

خبرگزاری فارس: فرماندار نایین گفت: پنج مسئول جدید در این شهرستان معرفی شدند.

منبع :فارس

  سید مجتبی ایزدی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در نایین اظهار داشت: با آغاز فعالیت‌های دولت، برخی از مسئولان جدید ادارات در نایین معرفی شدند.
وی ادامه داد: هوشنگ طایی به عنوان رئیس جدید اداره راه و ترابری نایین معرفی شد که امیدواریم در راه خدمت به مردم موفق باشد.
فرماندار نایین با قدردانی از احمد صفری، رئیس سابق اداره راه و ترابری نایین، خاطرنشان کرد: امیدواریم وی نیز در پست معاونت کشوری اداره راه و ترابری، همچنین مسئولیت قبلی خود، موفق و توفیق خدمت صادقانه و بدون منت را داشته باشد.
وی در ادامه افزود: همچنین رضا پورباقرانی به عنوان مسئول جدید مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نایین معرفی شد. ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در چهارشنبه 88/8/6 و ساعت 3:13 عصر | نظرات دیگران()

مصر

 

 


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در چهارشنبه 88/8/6 و ساعت 11:58 صبح | نظرات دیگران()

گرجستانی

خورنیوز:شهرستان فریدونشهر از امروز میزبان توریست‌های گرجساتی برای بازدید از اماکن تاریخی شد.

 

به گزارش خورنیوز از فریدونشهر، این توریست‌ها سفر خود را از امروز به فریدونشهر و بوئین میاندشت آغاز کردند.
بیش از 80 درصد جمعیت فریدونشهر را گرج‌ها تشکیل می‌دهند و امروز شهروندان با گرجیان سرزمین اجدادی خود دیدار کردند.
توریست‌ها در نخستین روز حضور خود در فریدونشهر به دانشگاه پیام نور رفتند و در محیطی گرم و صمیمی با کارکنان دانشگاه و دانشجویان به گفتگو نشستند.
آنها بعدازظهر از آبشار پونه‌زار دیدن می‌کنند و همچنین با مردم روستای چغیورت دیداری دارند. ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در چهارشنبه 88/8/6 و ساعت 11:36 صبح | نظرات دیگران()

جو

خورنیوز:کارشناس مسئول زراعت جهاد کشاورزی نایین گفت: از اواخر مهر ماه سال جاری کاشت جو در این شهرستان آغاز شده است.

مجتبی الهی صبح امروز در جمع کشاورزان نایینی که در اداره جهادکشاورزی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: کاشت جو در سطح 490 هکتار از اراضی شهرستان از اواخر مهر ماه سال جاری آغاز شده است.
وی افزود: به دلیل خشکسالی و کمبود نزولات جوی سال قبل و نیاز کم آبی این محصول و مقاومت بیشتر به شوری آب در مقایسه با گندم، کشاورزان این شهرستان تمایل بیشتری به کاشت جو دارند.
کارشناس مسئول زراعت مدیریت جهادکشاورزی نایین خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته با ترویج یک رقم جو به نام جو رودشت یا جو هسته‌ای، در منطقه دق سرخ شهرستان نایین و به ویژه مزرعه کویر، عملکرد این رقم جو حدود 7 تن در هکتار بوده است. ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در چهارشنبه 88/8/6 و ساعت 11:32 صبح | نظرات دیگران()

شهرداری

خورنیوز:معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: میدان «عتیق» به عنوان یکی از میدان‌های سه‌گانه این کلانشهر به منظور روایتگر بخشی از تاریخ نصف جهان احیا می‌شود.

 

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری اصفهان، جمال‌الدین صمصام شریعت با بیان این مطلب افزود: بخش تاریخی طرح احیای میدان عتیق در مرحله طراحی با توجه به نزدیک بودن با بدنه میدان با بافت‌هایی مثل مسجد جامع، مسجد علی و هارونیه لحاظ شده و به صورت شاخص و ویژه تمام نقشه‌های فاز یک و دو و حتی نقشه‌های ساده و زیرساخت‌ها به تصویب سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و اصفهان رسیده همچنین مجوز خاکبرداری با نظارت و اجازه این سازمان بوده است.
وی با بیان اینکه میدان عتیق به پیاده‌رو با کاربری توریستی و تاریخی تبدیل می‌شود، اظهار داشت: در این حالت عبور خودرو مترو از زیر میدان انجام می‌شود و ایستگاه‌های لازم در خارج از میدان تعبیه می‌شود، همچنین پارکینگ‌ها نیز در زیرگذرها در نظر گرفته شده است. ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در چهارشنبه 88/8/6 و ساعت 11:21 صبح | نظرات دیگران()

خوکی

خورنیوز:طی چند هفته گذشته در اصفهان برخی از مدارس به علت آنفلوانزای فصلی تعطیل شدند، اما پس از پیگیری این خبر از سوی خبرنگاران، مسئولان مربوطه تنها با انکار و سکوت پاسخ این تعطیلی‌ها را دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بر اساس دستورالعمل کشوری، کلاس‌های درس در صورت ابتلای 15 درصد دانش‌آموزان به آنفلوانزای فصلی تعطیل می‌شود، بنابراین تعدادی از مدارس اصفهان که در هفته اخیر به این نصاب رسیده‌اند، تعطیل شده‌اند.
بر اساس گزارش‌های رسیده به این خبرگزاری، دبیرستان دخترانه بهشت آیین از چهارشنبه هفته گذشته به علت آمار بالای آنفلوانزای فصلی تا یک هفته تعطیل شده‌ و مدرسه ملک و تربیت واقع در ناحیه 3 آموزش و پرورش اصفهان نیز به طور کل تعطیل شده است، همچنین دبستان پسرانه‌ای در شهرستان فلاورجان و مدرسه‌ای در بهارستان نیز به همین دلیل تعطیل شده‌اند. ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در چهارشنبه 88/8/6 و ساعت 11:15 صبح | نظرات دیگران()

آخرین اخبار استان

خورنیوز:گلپایگان نخستین تولیدکننده شیر در کشور است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: گلپایگان نخستین تولیدکننده شیر در کشور است.

محمدرضا نریمانی امروز در گلپایگان اظهار داشت: یکی از مشکلات جدی در استان اصفهان مسئله کمبود آب است و برای یک کشاورزی پایدار باید اصلاح آبیاری نوین را در برنامه داشته باشیم.
وی افزود: در استان اصفهان 37 هزار هکتار از زمین‌ها به روش اصلاح آبیاری داشته‌ایم یعنی نصف عملکرد قبل و بعد از انقلاب را در یک سال انجام دادیم و تاکنون 12 هزار هکتار یعنی 67 درصد از اهداف ما تحقق پیدا کرده است. ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در یکشنبه 88/8/3 و ساعت 5:3 عصر | نظرات دیگران()

کویر انتهای زمین است ، پایان سرزمین حیات

در کویر گویی به مرز عالم دیگر نزدیکیم

و از آنست که ماوراء الطبیعه را که همواره فلسفه از آن سخن می گوید

و مذهب بدان می خواند در کویر بچشم میتوان دید، میتوان احساس کرد .

و از آنست که همه پیامبران از اینجا برخاسته اند و بسوی شهرها و ابادیها آمده اند .ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در یکشنبه 88/8/3 و ساعت 4:42 عصر | نظرات دیگران()
<   <<   6   7      >
درباره خودم

خورنیوز
مدیر وبلاگ : رسول ایزدی[517]
نویسندگان وبلاگ :
محسن فیروزی (@)[4]


www.khoornews.com

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 24
بازدید دیروز: 37
مجموع بازدیدها: 472916
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
خبر نامه