سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 1

خورنیوز:در یک حادثه دلخراش در شهرک صنعتی سلفچگان قم سه کارگر زنده در داخل چاهک قیر سوختند. "

 در یک اتفاق دلخراش در یک واحد تولید قیر در شهرک صنعتی سلفچگان 3 کارگر تبعه افغانستان به طرز بسیار وحشتناکی در میان قیر سوختند.

فرمانده عملیات امداد و نجات ایستگاه شماره 6 آتش نشانی قم که در این حادثه نیز فرماندهی عملیات را به عهده داشته است در تشریح این حادثه دلخراش به خبرنگار مهر گفت: روز دوشنبه از طریق پلیس 110 از وقوع این حادثه در شهرک صنعتی سلفچگان مطلع شده و بلافاصله با اکیپ کامل عازم محل حادثه شدیم.

حسن حبیبی تأکید کرد: طبق اظهارات شاهدان در حین فعالیت کارگران یک جسم خارجی داخل چاهک که 3 تا 4 متر عمق داشت می‌افتد و کارگران برای خارج کردن آن اقدام می‌کنند. ابتدا یک کارگر بدون رعایت نکات ایمنی از چاه پایین رفته اما بدلیل وجود گاز‌های سمی درون چاه دچار گاز گرفتگی شده و به ته چاه سقوط می‌کند.

بعد از این اتفاق نیز دو نفر دیگر برای نجات فرد سقوط کرده به درون چاه دست به کار می‌شوند اما آنها نیز به سرنوشت نافرجام همکارشان دچار می‌شوند.

وی یاد‌آور شد: بعد از وقوع این حادثه دلخراش ابتدا افراد حاضر در محل این کارخانه با نصب یک فن خنک کننده در چاه برای نجات افراد حادثه دیده اقدام می‌کنند اما تلاش آنها نیز به جایی نرسیده و نهایتا از پلیس 110 و آتش نشانی استمداد می‌طلبند.

حبیبی اضافه کرد: با اعزام اکیپ مجهز عملیاتی آتش نشانی از ایستگاه شش قم واقع در بلوار امین به محل حادثه و مشاهدهادامه مطلب...

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در سه شنبه 88/8/26 و ساعت 2:16 عصر | نظرات دیگران()

 هرندی

خورنیوز:خبرگزاری دولت (ایرنا) نوشت: وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سفرهای استانی احمدی نژاد اوج روحیه خدمتگذاری دولت نهم و حداقل حاصل دنیوی آن همین رای بالای او در انتخابات ریاست جمهوری دهم بود. 

محمد حسین صفار هرندی" عصریکشنبه در محل دفتر جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: نزدیک به 90 درصد مردم در شهرهای کوچک به احمدی نژاد رای دادند و دیگران را تقریبا نادیده گرفتند.

وی ادامه داد: قبول داریم که رای تهران با موسوی بود، این حقیقت از در و دیوار این شهر مشهود بود اما از درو دیوار دیگر شهرها نیز می توانستید بفهمید که مردم به احمدی نژاد رای می دهند.

صفارهرندی یادآور شد: در دانشکده فنی تهران بیان کردم هزینه سفر موسوی را شخصا تقبل می کنم تا به جنوب کرمان برود و آنجا را مشاهده کند.

وزیر سابق ارشاد گفت : خاتمی در بازگشت از ژنو زمانیکه با علی احمدی وزیر آموزش و پرورش دولت نهم همسفر شد به اوگفت که" احمدی نژاد دور دوم رای بیشتری خواهد آورد زیرا با سفرهای استانی توجه خود را به اقشار متوسط به پایین معطوف کرده است".

صفار هرندی خاطر نشان کرد: در سابق می گفتند اسلامیت و جمهوریت نظام از هم می کاهند اما 40 میلیون رای و انتخاب رئیس جمهور5/24 میلیونی افسانه ایادامه مطلب...

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در دوشنبه 88/8/25 و ساعت 11:41 صبح | نظرات دیگران()

                                                                                                                              عکس از :فارس

احمدی نزاد

خورنیوز:آقای احمدی نژاد ، چهارشنبه شب، در یک گفت و گوی تلوزیونی با شبکه ی تهران، به صورت مشروح ، در مورد معضل ترافیک تهران سخن گفت و ضمن نا کارآمد دانستن شهرداری تهران در رفع مشکلات حمل و نقل ، به مردم پایتخت نوید داد که به زودی در مسائل تهران دخالت می کند و مترو را از شهرداری می گیرد ، می سازد و به آن باز می گرداند.


آقای احمدی نژاد همچنین، به ملت ایران نوید داد که اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها هیچ مشکلی برای مردم ایجاد نمی کند و از آنها خواست که نگران چیزی نباشند.

مشروح این سخنان را به نقل از فارس در زیر بخوانید:

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان در گفتگوی مستقیم با مردم از برنامه تهران 20 شبکه 5 سیما با اشاره به تهران گفت: تهران مرکز ایران و موجب افتخار همه ملت ایران و نقطه اتکای آنها است و مردم تهران در همه صحنه‌های حساس و تاریخ‌ساز پیشگام ملت ایران بودند، هستند و خواهند بود و یاران صمیمی و فداکاران ملت ایران در تهران هستند.

وی افزود: همه ملت ایران علاقمند هستند که تهران همیشه شاداب، آباد، عزیز و پیشرفته باشد؛ چرا که تهران نقطه افتخار برای همه ملت ایران است و افتخار مضاعفی نصیب بنده است که هم خدمتگذار مردم تهران و هم شهروند تهرانی هستم، البته همه جای ایران سرای من است و همه ایرانی‌ها عزیز و همه تهران را دوست دارند و بنده نیز شهروند تهران و خادم تهران هستم.

رئیس جمهور با اشاره به دوران حضورش در مدیریت شهری و شهرداری تهران گفت: یکی از بهترین دوران عمرم آن ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در یکشنبه 88/8/24 و ساعت 8:20 صبح | نظرات دیگران()

 ماهواره

خورنیوز:قائم‌مقام سازمان صداوسیما با اشاره به این که 40درصد مردم به ماهواره روی آورده‌اند گفت: روند گسترش ماهواره در جامعه بسیار نگران کننده است.

علی دارابی در همایش بین‌المللی غدیر با اشاره به تلاش دشمن در میدان جنگ رسانه‌یی، تصریح کرد: دشمن برای پیاده کردن اهداف خود دیگر در میادین نظامی سرمایه گذاری نمی‌کند بلکه سرمایه‌گذاری اصلی او در جنگ رسانه‌ای و از طریق شبکه‌های ماهواره‌یی است.

وی تلاش‌های دشمن را در جهت تضعیف چهره اسلام دانست و افزود: استکبار، درصدد ترویج اسلام آمریکایی است. تضعیف اسلام، ترویج آیین مسیحیت و اسلام آمریکایی مهم‌ترین هدف استکبار جهانی از راه‌اندازی انواع شبکه‌های ماهواره‌ای به ظاهر مذهبی است.

دارابی هم چنین از رشد روزافزون حضور ماهواره در میان خانواده‌های ایرانی خبر داد و این روند را نگران کننده دانست و ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در یکشنبه 88/8/24 و ساعت 8:9 صبح | نظرات دیگران()

ساختمان بلند

خورنیوز:سازندگان بلندترین آسمانخراش تکمیل شده جهان، که در تایوان است، تصمیم گرفته اند این ساختمان را با موازین زیست محیطی منطبق کنند و امیدوارند که برنامه آمریکایی"ال ایی ایی د"، (Leadership in Energy and Environment Design)، طرح پرهزینه آنها را تائید و اعلام کند که "تایپی 101"، بلندترین ساختمان "سبز" جهان است.

"ال ایی ایی د"، پرشتاب ترین و بزرگترین برنامه بین المللی صدور مجوز برای ساختمان هایی است که با توجه به نیازهای محیط زیست ساخته شده است.

شرکت همکاری های مالی تایپی، مالک آسمانخراش تایپی 101، درصدد است نزدیک به دو میلیون دلار روی این ساختمان خرج کنند تا مصرف برق و آب این ساختمان و همچنین میزان گازهای گلخانه ای را که به خاطر این ساختمان وارد محیط زیست می شود، کاهش دهد.

در این ساختمان از لامپ هایی استفاده خواهد شد که کم مصرف است و 10 هزار نفری که در این ساختمان کار
ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در دوشنبه 88/8/18 و ساعت 3:17 عصر | نظرات دیگران()

دکتر

خورنیوز:بر اساس گزارش جدید صندوق بین‌المللی پول، ایران رتبه اول را در آمار مهاجرت نخبگان از میان 91 کشور در حال توسعه یا توسعه نیافته دنیا کسب کرده است.

صندوق بین‌المللی پول در این مورد گزارش داده است که سالانه حدود 180‌ هزار ایرانی تحصیلکرده به امید زندگی و یافتن موقعیت‌های شغلی بهتر از کشور خارج می‌شوند‌. این صندوق بین‌المللی در گزارش خود می‌افزاید که رقم خروج حدود 180‌هزار نخبه تحصیلکرده از ایران‌، به معنی خروج سالانه 50 میلیارد دلار ارز از کشور است‌.

طبق این آمار هم‌اکنون بیش از 250‌ هزار مهندس و پزشک ایرانی و بیش از 170‌ هزار ایرانی با تحصیلات عالیه در آمریکا زندگی می‌کنند و طبق آمار رسمی اداره گذرنامه، در سال 87 روزانه 3/2 نفر با مدرک دکترا، 15‌ نفر با مدرک کارشناسی ارشد، و صدها نفر با مدرک کارشناسی از کشور مهاجرت کرده‌اند‌.


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در دوشنبه 88/8/18 و ساعت 3:14 عصر | نظرات دیگران()

پرچم ایران وترکیهخورنیوز:مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیشنهاد کرد که اورانیوم ایران برای افزایش درصد غنی‌شدگی می‌تواند به ترکیه منتقل شود. این پیشنهاد در حالی از سوی البرادعی مطرح می شود که مذاکرات اخیر ایران و غرب برای ارسال اورانیوم ایران به روسیه و فرانسه برای غنی سازی به بن بست خورده است. 

در شرایطی که چندی پیش گفته می شد ایران و غرب در خصوص ارسال اورانیوم ایران به روسیه و فرانسه برای افزایش درصد غنی شدگی به توافق رسیده اند اما ایران در جریان دور دوم این مذاکرات اعلام کرد که این پیشنهاد را نخواهد پذیرفت چراکه به فرانسه اعتماد ندارد.

اکنون اما محمد البرادعی در آخرین روزهای فعالیت خود در قامت مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی بعد از مخالفت ایران با پیشنهاد غرب برای انتقال اورانیوم غنی‌شده این کشور به روسیه برای عملیات تکمیل غنی‌سازی، ترکیه را به ‌عنوان کشور سوم پیشنهاد می‌کند. وی می گوید: «این پیشنهادی کارا و عملی است.»

به گزارش بلومبرگ البرادعی همچنین تاکید کرد: «ایران به ترکیه اعتماد زیادی دارد، دولت آمریکا نیز با این پیشنهاد موافقت خواهد کرد چرا که واشنگتن با آنکارا روابطی نزدیک دارد.» 

وی می افزاید به‌رغم اینکه هنوز این پیشنهاد را به دولت ترکیه ارائه نداده است ولی اطمینان دارد که مقام‌های آنکارا
ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در یکشنبه 88/8/17 و ساعت 4:56 عصر | نظرات دیگران()

خورنیوز:مجلس با دولت کنار آمد

12

پس از تهدید محمود احمدی نژاد به استرداد لایحه هدفمند کردن یارانه ها در صورت عدم توجه مجلس به نظر دولت، مجلس شورای اسلامی سرانجام در برابر دولت دهم کوتاه آمد تا طرح هدفمند کردن یارانه ها آنگونه که مد نظر دولت است وارد فاز عملیاتی گردد. 

با توجه به مصوبه امروز امکان نظارت بر درآمدها و هزینه های های طرح هدفمند کردن یارانه ها از سوی مجلس سلب می شود و دولت مجاز است در راستای اجرای این قانون وجوه حاصل را به ردیف درآمدی مربوط و مندرج در قانون بودجه کل کشور واریز و معادل صددرصد اعتبار تحت عنوان «اعتبارات موضوع هدفمندسازی یارانه‌ها» را هزینه کند. 

در شرایطی که در هفته گذشته نمایندگان مجلس در جریان بررسی ماده 13 لایحه هدفمند کردن یارانه مصوب کرده بودند که طرح هدفمند کردن یارانه ها در بودجه سنواتی قرار بگیرد و درآمد حاصل از آن به خزانه کل کشور واریز گردد اما امروز و پس از تهدید هفته گذشته محمود احمدی نژاد به استرداد لایحه، نمایندگان در جریان بررسی ماده 16 این لایحه مصوبه پیشین خود را نقض کردند تا دست دولت برای برداشت پول از درآمد حاصل از هدفمند کردن یارانه ها باز باشد.

محمود احمدی نژاد در جریان حضور غیر منتظره و سرزده خود در مجلس خطاب به نمایندگان گفته بود: «اما به شما می‌گویم ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در یکشنبه 88/8/17 و ساعت 4:51 عصر | نظرات دیگران()

bbc

خورنیوز:بی بی سی نوشت: بانک مرکزی ایران گزارشی از"تحولات اقتصادی کشور" در سال گذشته خورشیدی منتشر کرده که در آن با جزئیات آماری، وضعیت اقتصادی، تورم، تولید، صادرات و واردات بررسی شده است.

این گزارش مفصل که اولین گزارش دقیق در رابطه با وضعیت اقتصادی ایران در سال گذشته است، ابتدا تصویری کوتاه از بحران مالی جهانی ارائه می دهد و آثار این بحران را در اقتصاد ایران بررسی می کند.

این گزارش شرح می دهد که چگونه بحران مالی سال گذشته اقتصاد جهان را تکان داد و آثار برخلاف خوش بینی مقامات دولتی خیلی زود به اقتصاد ایران رسید.

بنابر گزارش بانک مرکزی "اگر چه برخی تحلیل های خوش بینانه میزان آسیب پذیری اقتصاد کشور از آثار دور اول بحران (یعنی سقوط اولیه بازار سرمایه و بورس های بین المللی) را ناچیز می پنداشت، لیکن گسترش دامنه و شدت بحران سبب شد اقتصاد کشور به طرز معنی داری از بحران تاثیر پذیرد."

در این گزارش آمده است علت خوش بینی اولیه بین مقامات دولتی ایران این بود که "ارتباط ضعیف نهادهای مالی"ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در یکشنبه 88/8/17 و ساعت 8:37 صبح | نظرات دیگران()

سورن

خورنیوز:اولین خودرو ایرانی با بهره گیری از قابلیت های فناوری نانو، که توسط شرکت ایران خودرو تولید شده درجشنواره نانو عرضه شده است.
 
به گزارش خورنیوز، حمید رضا تقوی نژاد معاون مدیر عامل ایران خودرو در استراتژی و برنامه ریزی با بیان این مطلب گفت : شرکت ایران خودرو، سورن جدید خود را که با بهره گیری از قابلیت های فناوری نانو، تولید شده، در جشنواره نانو ارائه کرده است . 

وی افزود : در نمونه سورن مجهز به نانو، از نانو کامپوزیت ها برای مجموعه داشبورد و قطعات موتوری، نانو پوشش ها، نانو فیلترها و روانکارهای نانویی استفاده شده است. 

تقوی نژاد اظهار داشت: این اقدام ضمن توسعه ساخت داخل و کاهش وابستگی برای تامین مواد اولیه، در کاهش قیمت تمام شده و ارتقای کیفیت محصولات، رضایت مشتری و غرور و خودباوری ملی در صنعت تاثیرات قابل توجهی دارد. 

وی افزود: کارشناسان و متخصصان ایران خودرو با مطالعه و امکان سنجی کاربردهای فناوری نانو در خودروادامه مطلب...

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در یکشنبه 88/8/17 و ساعت 8:33 صبح | نظرات دیگران()
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره خودم

خورنیوز
مدیر وبلاگ : رسول ایزدی[517]
نویسندگان وبلاگ :
محسن فیروزی (@)[4]


www.khoornews.com

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 42
بازدید دیروز: 31
مجموع بازدیدها: 472965
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
خبر نامه